Formulari de inscripció Curs de geologia i romànic per l'Alt Urgell i la Cerdanya
Organitza: SIGMADOT (Societat Internacional de Geologia i Mineria pel desenvolupament i gestió del patrimoni)
Professors: Josep Llovet i Josep Peralba
El curs aprofita la ubicació d’edificacions romàniques en llocs estratègics on es pot veure i gaudir d’un entorn geològic privilegiat per a fer un maridatge entre el romànic i la geologia.
El primer dia (19 agost) el punt de trobada serà a la Sala Polivalent de l’Ajuntament de Coll de Nargó a les 9:30 del matí on es farà una introducció teòrica del que veurem en el curs . La resta del dies acordarem l’hora i el punt de trobada en funció dels allotjaments. Es preveu acabar al voltant de les 18 hores, excepte el darrer dia que havent dinat acomiadarem el curs.
Dia 19 Agost
Presentació del curs de 9:30- 11 h: conceptes bàsics per a entendre la Geologia i el Romànic.
Coll de Nargó, Organyà i Fígols.
Pel matí:
Esglésies de Sant Climent de Coll de Nargó i Sant Romà de Valldarques
Observació d’estructures geològiques i materials associats a la gènesis dels Pirineus.
Dinar: pícnic o restaurants Coll de Nargó (Tahussà, Betriu, Fonda del Llac).
Per la tarda:
Col.legiata de Santa Maria d’Organyà i San Víctor de Figols. Conca marina del Cretaci Inferior i transició al superior, sinclinal de Santa Fe i roca Narieda.
Dia 20 Agost
Estimariu, Bescaran
Pel matí: Sant Sadurní d’Estamariu, Colomer d’Estamariu
Observació de materials paleozoics (Ordovicià, Silurià i Devonià) i estructures associades.
Dinar: Pícnic Bescaran?
Per la tarda:
Campanar de Bescaran
Dia 21 Agost
La Seu d’Urgell, Anserall
Pel matí:
Mirador de la Trava. Vulcanisme intracaldera de finals del Carbonífer: ignimbrites i andesites, vista dels espectaculars paleocanals del Butsandstein. Visual sobre la part occidental de la fossa de la Cerdanya i serra del Cadí.
Dinar: per lliure a La Seu, Parc del Segre? Brugulat?
Per la tarda:
Visita a la Catedral i claustre de la Seu . Visita al monestir de Sant Serni de Tavèrnoles
Dia 22 Agost
Bellver de Cerdanya: All, Olopte, Sanavastre , Ger
Pel matí: Visita als Esterregalls d’All, Santa Maria d’All, Sant Pere d’Olopte
Observació dels materials post orogènics del Miocè que omplen la fosa de la Cerdanya: lutites, gresos i lignits.
Observació de materials Paleozoics als voltants de Bellver i Talltendre.
Dinar: Bellver?
Per la tarda: Santa Eugenia de Ger
Dia 23 Agost
Bellver de Cerdanya: Bor i Pedra
Pel matí: La fou de Bor, Sant Marcel de Bor, Sant Julià de Pedra
Dinar per lliure: Martinet i final del curs.
Atenció! Les entrades a l’interior dels temples religiosos en alguns casos poden ser de pagament , per tant la visita serà opcional.
Per a més informació 699395050
CUOTAS DE MATRICULACIÓN
CUOTA GENERAL: 150 euros
CUOTA REDUCIDA: 75 euros para los miembros de: SIGMADOT, SEDPGYM, AEPECT, CDL, ICOGA, RIEGM, C.P. ARRAYANES, ACMICA, GMC, ICEK, CPG-SGE, ICOG COLGEOCAT, COETGIME.SEDECK, AMIGOS DEL PARQUE GEOLÓGICO DE LA LITERA – RIBAGORZA, TICCIH – ESPAÑA, AMICS DE L¨ART ROMÂNIC DEL BAGES